Az OTP meghívásos pályázatára készült építészeti koncepciónk a bank hosszútávú ügyfélkiszolgálási törekvéseit és a jelen napról napra változó szükségleteit is figyelembe véve kínál flexibilis, emberközpontú és költséghatékony megoldásokat. A személyes ügyintézés gyakorisága a digitalizáció korában egyre csökken, illetve a tanácsadói szolgáltatások felé billen a kereslet, ami szükségessé teszi a mai bankfiókok funkcionális újragondolását. Ezt a tendenciát jelenítettük meg az ügyfélterekben napjaink és a közeljövő igényeire reflektálva.
Megbízói alapkövetelmény volt az érthető, partnerséget kifejező téralkotás, így négy fogalom köré – barátságos, otthonos, ismerős, közvetlen – gyűjtöttük az ezeket kifejező anyagokat, érzeteket, dekor- és grafikai elemeket. Ezek a jó közérzet mellett a kétféle ügyfélforgalom funkcionális elkülönülését is támogatják: a rövid tranzakciók a faburkolatos, lamellás szerkezetű fal mögé sorolt gyorskiszolgáló sávban, míg a hosszabbak a térben szabadon álló taná…
Az OTP meghívásos pályázatára készült építészeti koncepciónk a bank hosszútávú ügyfélkiszolgálási törekvéseit és a jelen napról napra változó szükségleteit is figyelembe véve kínál flexibilis, emberközpontú és költséghatékony megoldásokat. A személyes ügyintézés gyakorisága a digitalizáció korában egyre csökken, illetve a tanácsadói szolgáltatások felé billen a kereslet, ami szükségessé teszi a mai bankfiókok funkcionális újragondolását. Ezt a tendenciát jelenítettük meg az ügyfélterekben napjaink és a közeljövő igényeire reflektálva.
Megbízói alapkövetelmény volt az érthető, partnerséget kifejező téralkotás, így négy fogalom köré – barátságos, otthonos, ismerős, közvetlen – gyűjtöttük az ezeket kifejező anyagokat, érzeteket, dekor- és grafikai elemeket. Ezek a jó közérzet mellett a kétféle ügyfélforgalom funkcionális elkülönülését is támogatják: a rövid tranzakciók a faburkolatos, lamellás szerkezetű fal mögé sorolt gyorskiszolgáló sávban, míg a hosszabbak a térben szabadon álló tanácsadói munkahelyeknél végezhetők. A tanácsadói állomások bútorkoncepciója a jól ismert arculati színekre és kerek formákra épít. Ergonomikus elrendezésük támogatja a shoulder-to-shoulder ügyfélkiszolgálást és tekintettel van a speciális igényű felhasználókra, akusztikai textilből készült térelválasztó függönyeik pedig diszkréciót biztosítanak. Az otthonosságot olyan részletek fokozzák, mint a hívószámkijelzők tetejére helyezett növények, a drapériák, vagy az üvegfelületekre szitázott ismerős városfotók látványa.
A koncepció rugalmasan alkalmazható a fiókhálózat bármely egységében, és kis ráfordítással módosítható lesz később az ügyféltérzónák egymáshoz való viszonya – az újonnan felmerülő igények szerint.
Belsőépítészeti koncepció: Pajer Nóra, Soltész Noémi / 2019
Munkatárs: Juhász Norbert
Projektmenedzsment: Stay in Hungary
Megbízó: OTP Bank Nyrt.
Méret: 180 - 400 m2